buonasera tutti! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Mandy Peters - WaarBenJij.nu buonasera tutti! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Mandy Peters - WaarBenJij.nu

buonasera tutti!

Door: mandy peters

Blijf op de hoogte en volg Mandy Peters

17 Januari 2014 | Italië, Palermo

Goedenavond mensen!

Na een weekje geen reisverslag te hebben geschreven dan nu toch maar even een update van onze eerste stageweek.
Zondag kreeg ik nog een berichtje van Rosita of we zin hadden in een diner, dus wij dachten ja gezellig op stage wat Rosita stuurde en ze zou ons komen ophalen. Dus half 9 worden we opgehaald en lopen de andere.kant op, wij helemaal niks gegeten omdat we dachten dat we gingen eten. Kwamen we aan bij een café, waar je voor 5 euro een cocktail kon nemen en een hapje. Dit was nou niet bepaald iets dat ik lekker vond dus na die tijd gegaan en thuis nog wat gegeten en op tijd naar ons bed gegaan.

Maandag begon onze eerste dag op stage en Youandi en begonnen om 08h00. Er waren nog niet veel kinderen om die tijd maar ze kwamen langzaam een voor een binnen. Rond half 10 fruit gegeten met de jongste en daarna met de ouderen. Daarna weer gespeeld met de kinderen. Om 11h00 met de baby's gaan eten en ze daarna in de buggy gelegd met een deken en ze laten slapen. Toen met de oudere gaan eten en ook na die tijd hetzelfde gedaan. Wat wel erg grappig is is dat ze hier een kok hebben die voor de kinderen eten maakt, maar ook voor ons.
Elke dag is onze dag zo ongeveer gegaan en ook elke dag op stage gegeten.
Om 14h00 waren wij deze hele week klaar en smiddags wat voor school gedaan en wezen winkelen.

Aankomende week stage van 11h00 tot 17h00. Benieuwd hoe dat zal zijn de middag!

Vanmiddag een gesprek gehad met Rosita en Salva over onze eerste week en onze opdrachten. Gelijk een planning gemaakt voor onze eerste opdrachten. Daarna vroeg Salva ons of we vrij waren en heeft hij ons een kleine rondleiding gegeven door Palermo! Erg mooi om te zien alleen waren we moe, dus we we hebben met hem afgesproken om rond 20h00 een drankje te gaan doen met een hapje!(toch maar wat gegeten aangezien we niet weten wat we krijgen).

Ook ligt ons internet eruit en hebben we binnen een week 10GB verbruikt.... Rosita gaat nu voor ons een ander wifi geval zoeken met meer internet of nog beter onbeperkt... alleen krijgen we dit pas volgende week ergens! Tot die tijd maar een paar keer bij Rolf en Frederieke in het appartement gaan zitten voor de wifi haha!

Wij gaan zo gezellig een drankje en een hapje doen met zijn vijf.

Tot de volgende keer mensen!

ciaooo.

• 17 Januari 2014 - 20:06

Ton En Nelly:

Dat is toch ook wat. Een uitnodiging voor een diner krijgen, en je krijgt maar een hapje en een drankje? Haha. Misschien moeten jullie haar eens uitnodigen. Misschien eet ze heel weinig. Wat raar dat die baby's in de buggy moeten slapen, lijkt mij niet goed voor de ruggetjes. Wat grappig dat ze een kok hebben. Het is wel balen dat jullie geen internet hebben. Groetjes van ons.