Ciao tutti! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Mandy Peters - WaarBenJij.nu Ciao tutti! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Mandy Peters - WaarBenJij.nu

Ciao tutti!

Door: mandy peters

Blijf op de hoogte en volg Mandy Peters

05 Mei 2014 | Italië, Palermo

Hee hallo mensen!!
Ik denk dat dit mijn een na laatste verslag is dat ik hier in Italië ga schrijven. Nog 3 weken en dan vertrekken wij weer naar Nederland om hopelijk onze studie af te ronden!
Hier een samenvatting van ons leuke weekend!

Afgelopen woensdag kregen wij vakantie, en toen hadden we het idee om een weekendje weg te gaan naar het eiland Ustica!
We hebben donderdag onze tickets voor de boot geboekt, hotel geboekt en vrijdag om 09h00 zaten we op de boot naar Ustica.
Na een tocht van 3uur (!!) kwamen we eindelijk aan op t eiland, het weer was er erg mooi en de zee was heel mooi helder!
Frederieke en Bionda (vriendin die op bezoek is) gingen voor een dagje mee, dus we liepen de boot af en bleek dat het een en al gebergte was om op te lopen. Uiteindelijk heeft Fre een man aangesproken en die heeft ons naar het centrum gebracht en Youandi en mij naar het hotel.
Bij het inchecken kregen we te maken met een hele aardige eigenaresse, die ons gelijk alles over het eiland zei. Ze had ook voor ons een boottocht om het eiland geboekt en dat zouden we die middag om 14h00 krijgen.
Om 14h00 inderdaad met iemand afgesproken die ons ging rondleiden en de grotten van Ustica liet zien in een boot.
Wat was dit fantastisch om te zien zeg! Mooi helder water, verschillende kleuren in het water en super mooi weer.
Om 16h00 waren we terug bij de haven en zijn we lekker naar het hotel gegaan, gedoucht en even naar het winkeltje geweest om drinken te kopen.
's Avonds hebben we pizza gegeten omdat we verder niet veel konden vinden waar we wat konden eten.

Zaterdagochtend 09h00 de wekker gezet en een broodje gaan halen. Daarna hebben we een scooter gehuurd en deze konden we om 12h00 ophalen. We hebben toen heel het eiland rondgetoerd met de scooter, wat erg mooi was om te zien. Het was vandaag niet een erg mooie dag, dus onderweg op de scooter een keer flink natgeregend haha!
Om 16h00 zijn we lekker een salade gaan eten bij de haven en daarna lekker naar het hotel gegaan.
's Avonds weer pizza gegeten en daarna naar de discotheek gegaan, aan zee, heel mooi en erg gezellig haha! 05h30 lagen we lekker in ons bedje.

Zondag moesten we eigenlijk voor 10h00 uitchecken dus ik had de wekker op 09h30 gezet en ben toen gaan vragen of het mogelijk was dat we tot 15h00 op de kamer bleven, en dit was mogelijk. Dus weer even lekker terug naar bed gegaan.
Om 12h00 hebben we onze scooter terug gebracht naar het bedrijf en hebben we even op het dakterras van het hotel in de zon gelegen.
Om 13h00 zijn we weer lekker een salade gaan eten en om 14h30 heeft de eigenaar van het hotel ons naar de boot gebracht die om 15h00 zou vertrekken,

Om 16h30 waren we weer in Palermo en dan heb je gelijk de drukte weer haha!
's Avonds Afrikaans gegeten en even een drankje gedaan bij de pub, hier was niet veel te doen dus zijn op tijd weer naar huis gegaan!

Ik zal over een week of twee mijn laatste reisverslag vanuit Italië sturen! En ik ga nog genieten van de laatste 3 weken hier!

Liefs Mandy

• 06 Mei 2014 - 13:26

Nelly:

Hoi Mandy, wat een leuk verlag weer. Het zal jullie vies tegen vallen als jullie weer thuis zijn. Geniet er nog lekker van daar. Liefs van ons.