Ciao Tutti!! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Mandy Peters - WaarBenJij.nu Ciao Tutti!! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Mandy Peters - WaarBenJij.nu

Ciao Tutti!!

Door: Mandy Peters

Blijf op de hoogte en volg Mandy Peters

19 Februari 2014 | Italië, Palermo

Na een weekje hier een update van mijn week!! Ik geniet van een heerlijke week vakantie samen met mijn vrienden uit Nederland.
Zaterdag om 18h00 de bus gepakt richting ''Aerporto'' om als verassing de andere op te halen! Om 19h00 aangekomen op het vliegveld en nog even moeten wachten, en ja wachten duurt soms lang! Dacht dat het uren waren...
Om 19h45 kwamen ze dan eindelijk door de deur en ik hoorde Jeremy nog zeggen: Ze staat er toch niet, kijkend naar links en toen naar rechts, JAAAAA ik wist het hoor je opeens, en echt iedereen keek ons aan haha! En als verassing was Sanne meegekomen, maar stiekem wist ik dit al een klein beetje, en had ik het al wel door..
Bus terug gepakt naar Palermo, en bij gepraat in de bus!!
Aangekomen in Palermo eerst naar hun hotel gegaan en de spullen ingecheckt, omgekleed, en gaan eten. Daarna zijn ze meegegaan naar ons appartement en ze vonden het er erg goed uitzien!

Zondag zijn we met de trein naar Termini geweest om het strand te bezoeken, na 30 minuten waren we aangekomen in Termini en zijn we gaan lopen, aangekomen bij het water bleek het een kiezelstrand te zijn haha! Je kon er nou niet bepaald lekker liggen ofzo!
Doorgelopen met de hoop dat we bij de haven wel een drankje konden doen, alleen bij de haven kwam je niet dus zijn we weer terug gegaan naar het station en wouden we een ticket kopen.
Ticket automaat was helaas kapot en de trein kwam er al aan. Dus we zijn de trein in gegaan met de hoop dat we niet gecontroleerd zouden worden, maarja we konden er niks aan doen want de automaat was kapot! maar we hebben geen controle gehad, en dit is echt de eerste keer in heel m'n leven dat ik zonder kaartje heb gereisd. 's Avonds wouden we ''Happy Hour'' gaan doen alleen was het overal erg druk en bij sommige tentjes lagen geen lekkere dingen! Dus zijn we beland bij een restaurant en hebben we een heerlijke pizza gegeten. Bijna aan het eind kwamen de obers aan met een schaal vol met inktvissen, en alleen van die lucht al ging ik zowat over me nek! Blij dat ik daar weg was!

Maandag hebben we eerst geld gepind voor onze huur (Youandi en ik) en heb ik Lianne, Sanne, Wesley en Jeremy laten zien waar ik stage loop en hoe de kinderen en de ruimtes zijn. Het was maandag erg mooi weer (26graden) dus we zijn gelijk doorgelopen naar de bus richting Mondello.
Hier waren we rond 11h30 en hebben heerlijk in onze bikini aan het strand gelegen!! Ook halverwege nog even tot onze borst het water in geweest maar het water was echt ijskoud!! Rond 17h00 de bus terug gepakt en nog even wezen winkelen bij de Adidas winkel, waar iedereen geslaagd is! Daarna bij de andere in het hotel een lekkere warme douche genomen! 's Avonds heb ik pasta met knoflook voor de andere gemaakt en volgens mij viel dit wel in de smaak haha!
Daarna nog een drankje gedaan met zijn alle (ook met Rolf, Frederieke, Mirna, Marije en Youandi).

Dinsdag hebben we lekker uitgeslapen en hebben we met zijn alle ons huisje even schoongemaakt. Om 14h00 toen Youandi thuiskwam zijn we doorgelopen naar Teatro Politiama en hebben daar een citytour bus gepakt. Linea A duurde ongeveer een uur (op de kaart stond 2,5 uur) en daarna zijn we overgestapt naar Linea B die ook ongeveer een uur duurde. Hier hebben we wel veel mooie dingen gezien, en deze kunnen we ook de volgende keer laten zien als hier mensen komen! 's Avond wou Wesley koken, tortelinni, alleen was dit een beetje mislukt en allemaal aan elkaar geplakt haha!
Toen Youandi thuis was hebben we de waterpijp even aangedaan en rond 00h30 lag ik lekker in m'n bedje!!

Vandaag hadden we om 10h00 hier afgesproken omdat we met een bus de berg op wouden. Weer naar Teatro Politiama gelopen en voor het eerst in 6 weken gecontroleerd (dus 6 weken met 1buskaartje gedaan van €1,40) Toen we boven bij de berg waren gaf de chauffeur ons de gelegenheid om even 5 min foto's te maken van de omgeving. Na 5min reden we weer terug naar beneden en rond 14h00 waren we terug in Palermo.
Om 15h30 had ik gesprek met Salvo en Rosita over onze opdrachten en heb ik de eerste twee examinerende opdrachten afgetekend!
Nu beginnen aan de derde examinerende opdracht die we over 3 weken af moeten hebben. Na een gesprek van bijna 3 uur naar huis gegaan en de andere bij het hotel opgehaald en even boodschapjes gedaan.
Lianne en Jeremy hebben vanavond gekookt: aardappels met bloemkool, gehaktbal en kaassaus, erg lekker!
Nu is het 00h20 en is mijn verhaaltje bijna af, tandjes poetsen en dan op naar bed.

Van de week doe ik nog een keer een blog schrijven van de tweede helft van deze week!

Ciaaooo.. xx

  • 21 Februari 2014 - 15:14

    Ton En Nelly:

    Hoi Mandy, Wat een belevenissen hebben jullie daar. En 6 weken met hetzelfde kaartje reizen? Staat er dan geen datum op? Leuk dat jullie om de beurt koken. Goed dat je de eerste 2 werkstukken af hebt. Het was wel een lange zit 3 uur. Morgen gaan we naar Oma. Ton zal zo meteen dit verslag vergroot uit printen, dan kunnen we het gelijk meenemen. Groetjes van ons.

  • 22 Februari 2014 - 21:20

    Teo:

    Wat hebben jullie een gezellig team en dat jullie het zo goed met elkaar kunnen vinden. Knap Mandy dat je het zo goed werk doet en daar van leert. Succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mandy Peters

Voor 5 maanden stage naar Italie

Actief sinds 10 Nov. 2013
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 7380

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 31 Mei 2014

Palermo!

Landen bezocht: