Ciao Papa, Mama & Ingrid - Reisverslag uit Palermo, Italië van Mandy Peters - WaarBenJij.nu Ciao Papa, Mama & Ingrid - Reisverslag uit Palermo, Italië van Mandy Peters - WaarBenJij.nu

Ciao Papa, Mama & Ingrid

Door: mandy peters

Blijf op de hoogte en volg Mandy Peters

07 April 2014 | Italië, Palermo

Hee Hallo!
Ik ga nu alleen een update doen van de afgelopen 4 dagen samen met papa en mama, want de weken daarvoor hebben we alleen stage gelopen en niet veel nuttigs gedaan haha!

Donderdag:
Stage gelopen van 07h45 tot 10h00 en toen naar huis gegaan, even snel gaan douchen en om 11h00 richting station gelopen om de bus van 11h30 naar het vliegveld te pakken. Papa, mama en Ingrid wisten niet dat ik ze zou komen ophalen, dus ze keken wel raar op toen ze me zagen staan. Ze stonden nog bij de bagage band en Ingrid keek en zag me eerst niet, mama ook niet, maar toen ze me zagen waren ze wel erg blij haha! Na ongeveer 15 min kwamen ze dan eindelijk met hun bagage naar buiten!! Wat was dit fijn om ze weer te zien en vast te kunnen houden! We zijn toen onze huurauto op gaan halen en zijn ''rustig'' naar Palermo gaan rijden. Papa reedt gelukkig alle dagen, maar die werd al helemaal gek in het verkeer haha! Om 15h30 waren in het hotel, ingecheckt, spullen gepakt voor de kids op stage en richting hotel van de moeder van Youandi gelopen. We zijn samen naar stage gelopen. Papa en mama hebben hun spullen afgegeven, en tante Ingrid ook. Daarna nog even gekeken bij de kindjes die aan het buitenspelen waren en toen hadden ze eigenlijk wel honger dus zijn we wat gaan eten! Ze waren allemaal harstikke moe en aangezien we vrijdag een drukke dag hadden zijn we allemaal op tijd naar bed gegaan!

Vrijdag:
Om 09h00 had ik afgesproken om bij het hotel van papa en mama te staan! Het werd 09h05 toen ik er was haha!
We zijn toen in de auto gestapt en hebben onze TomTom aangezet (die ze gelukkig uit NL hadden meegenomen). We zouden vandaag naar Taormina gaan, daarna naar de Etna en vervolgens terug via Catania!
De reis naar Taormina duurde al ontzettend lang dus we hebben onderweg maar een keer pauze gehouden! Aangekomen in Taormina hebben we lekker op een terrasje gezeten en wat gegeten en wat gedronken. Daarna zijn we weer in de auto gestapt en zijn we verder gereden naar de Etna. We konden niet helemaal naar boven, maar we zijn met de auto naar het hoogst, waar we heen mochten, geweest. Het weer was niet bepaald mooi, het was erg mistig, maar we konden wel wat zien. We hebben een beetje rondgelopen en foto's gemaakt en zijn toen langzaam weer naar beneden gereden. We zijn toen via Catania terug gereden naar Palermo. 's Avonds hebben we pizza gegeten...

Zaterdag:
Vandaag was het bijna alleen maar regen in Palermo.
Ik was om 10h00 bij het hotel, hebben daar even gezeten en zijn toen naar de haven gelopen bij de grote schepen. Papa vond dit wel interessant om te zien, en mama en Ingrid hadden meer last van 2 zwerfhonden die hun achtervolgde haha! We hebben ongeveer een uurtje daar gestaan en toen gingen er twee schepen weg en kwam er een binnen. Wel apart om te zien hoe dit gaat allemaal en al helemaal grappig om te zien dat mensen op het dak van een Renault Clio 2 scooters hebben liggen!! Hierna zijn we weer even naar het hotel gegaan, en toen wezen winkelen en wezen lunchen.
's Avonds aperitief gedaan met zijn 4e.

Zondag:
Vandaag hadden we weer een drukke planning haha! We gingen weer touren. Papa en ik hadden een route uitgestippeld en we wilden om 09h00 vertrekken. Ze zouden me ophalen bij de weg, maar aangezien de weg die ik uitgelegd had was afgesloten moesten ze omrijden en waren ze verdwaald. om 09h30 kwamen ze aanrijden en hebben we snel de spullen die ze hadden meegenomen uit NL (kleding enz.) gedumpt in m'n huisje. Hierna zijn we richting Trapani gaan rijden. Het was erg mooi weer daar, dus we hebben de auto geparkeerd en zijn op een terrasje koffie gaan drinken. Daarna zijn we verder gereden naar Mozia, dit is een erg mooie plek met zoutpannen. We hebben hier even gekeken en zijn toen met de veerboot naar een zout eilandje gegaan, alleen was dit privé en mochten we alleen tegen betaling kijken!! Dus we zijn teruggegaan met de veerboot en hebben bij het restaurantje even lekker wat gegeten. Daarna wou mama nog wat zout kopen voor thuis! Hierna zijn we weer in de auto gestapt en zijn we via een andere weg naar Palermo gereden. 's Avonds hebben we happy hour gedaan voor de laatste keer met zijn 4e. We hebben daarna nog een ijsje gehaald en toen zijn we naar het hotel gegaan, want jaja ik bleef lekker daar slapen! Vond ik wel even fijn, nachtje bij papa en mama haha!

Maandag:
Vanochtend allemaal vroeg opgestaan, want hun moesten ontbijten en we zouden rond 11h00 wegrijden richting het vliegveld. Uiteindelijk zijn we 10h00 weggereden en hebben we op het vliegveld onze huurauto terug gebracht. Daarna ingecheckt en zijn we nog cappuccino gaan drinken. Rond 12h00 hebben we de koffers af gegeven en hebben papa, mama en Ingrid me naar de bus gebracht. Dan komt het afscheid.... Wat niet makkelijk is maar wel moet. Het is dan niet leuk dat je wegrijdt en ze daar dan ziet staan, het liefst zou ik blijven of meegaan.
Om 14h00 ben ik begonnen met stage lopen en hebben we een verjaardag van een kindje gevierd!
Om 18h00 kwam ik thuis en merk je toch wel dat het stil is zonder je ouders en zonder Youandi ( die de laatste dag met haar moeder heeft).
Om 20h00 kreeg ik een berichtje dat ze veilig waren geland! Gelukkig!

Ik heb de afgelopen dagen hele leuke dagen gehad en genoten van mijn familie! Nog 7 weken hier genieten in Palermo en dan vliegen wij ook terug naar Nederland.. Dubbel gevoel: je laat toch je tweede huis achter, en de leuke/lieve kinderen, maar aan de andere kant wil je toch wel weer naar huis en verlang je naar familie enz.!

Liefs

• 09 April 2014 - 22:22

Anneke:

Lieve Mandy,

Wij hebben ontzettend genoten die5 dagen.
    Veel gezien en lekker gegeten etc etc.
    Leuk om te zien waar jij stage loopt en hoe je met deze kindjes omgaat, heel knap en veel respect hebben we daarvoor.Wat ons ook kippenvel bezorgde is hoe jij al een aardig woordje Italiaans spreekt, het is heel apart als je je eigen kind hoort praten.
    Lieverd geniet van de laatste weekjes daar want het is een hele ervaring.
    We skypen weer, dikke kus hvj.Mama en Papa