Ciaoo Olanda! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Mandy Peters - WaarBenJij.nu Ciaoo Olanda! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Mandy Peters - WaarBenJij.nu

Ciaoo Olanda!

Door: mandy peters

Blijf op de hoogte en volg Mandy Peters

11 Januari 2014 | Italië, Palermo

Hier een update van de afgelopen dagen in Palermo:

Vrijdag:
Vannacht eindelijk heerlijk geslapen zonder wakker te worden in de nacht haha! Om 10 uur opgestaan en lekker ontbeten. Na het ontbijt zijn we weer gaan wandelen naar een mooi park (genaamd: Orto botanico di Palermo) op ongeveer 10 min lopen van ons appartement. Het was hier echt super mooi om te zien en hebben lekker gewandeld in het park, met uitzicht op zee!
Toen we uit het park weggingen heb ik mijn mobiel aangezet met de looppartner om te kijken hoeveel km we terug zouden lopen, en dit was 3,6 km. 's Middags zijn we even over de markt gelopen en nog een wandeling gaan maken, en toen kwamen we uit bij een soort van vogelpark. Veel verschillende vogels en andere dingen, foto's komen nog. Toen we thuis waren was het 18h30 en dus nog geen etenstijd voor de Italianen haha! Dus Youandi en ik hebben besloten om nog een wandeling te gaan maken en nu weer een andere kant op haha, ja mensen we lopen hier wat af! Om 20h30 begonnen met koken, gebakken aardappels, cordon bleu en sla, lekker!

Zaterdag:
Vandaag zijn we met zijn vieren een dagje weggeweest naar het plaatsje Cefalu (ongeveer een uur met de trein vanaf Palermo). Hier was het wel uitgestorven en niet veel te beleven. We hebben even over het strand gelopen en zijn daarna rond gaan lopen. We kwamen bij een paar rotsen waar je over heen kon lopen, en dit bleek een heel pad te zijn naar een paar km verderop! Erg gaaf om dit te doen en wat een uitzicht hé! Na de wandeling door de rosten bij een restaurantje aan zee lekker lunch gehad! Tomatenstukjes met patat! Alle winkels waren hier verder dicht dus we zijn nog een stukje gaan lopen en zijn toen met de trein terug gegaan naar Palermo. En wat zagen we op het station van Palermo?! jaja een McDonalds!!:D
In Palermo hebben we nog wat gelopen naar een supermarkt, hier bleken ze geen stokbrood te hebben dus zijn we naar de andere gegaan (paar km verderop). Dus weer aardig wat gelopen vandaag!
Ook hebben we onderweg naar de supermarkt gekeken naar schoenen haha!
Vanavond even kijken hoe we ons voelen na vandaag en anders misschien even kijken in een Bar in onze straat.
Morgen nog een dag vrij en dan begint maandag onze stage!
Erg benieuwd hoe het hier is en hoe het hier allemaal gaat!

Arrivederci, liefs Mandy

• 11 Januari 2014 - 20:23

Ton En Nelly:

Hai Mandy, wat een leuk verslag weer. Zo te lezen heb je inderdaad gauw nieuwe schoenen nodig met al dat wandelen. Haha. En een mac.donald in Palermo! Je dag kan natuurlijk niet meer stuk. Geniet ze. Groetjes van ons.

• 11 Januari 2014 - 21:19

Giovanni Gangi I:

Ciao manty tutto bene in palermo ik heb gelezen dat jij in cefalu ben geweest je moet in de zomer zien hoe gezellig is.als je tijd heb moet je naar mondello gaan daar is een hele mooie kerk.
    ik wens een hele mooie tijd en succes met je stage groetjes
    olga en giovanni