Buonasera!! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Mandy Peters - WaarBenJij.nu Buonasera!! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Mandy Peters - WaarBenJij.nu

Buonasera!!

Door: mandy peters

Blijf op de hoogte en volg Mandy Peters

09 Januari 2014 | Italië, Palermo

Hierbij mijn eerste reisverslag vanuit Italië!

Dinsdagmiddag:
Vertrokken vanuit Weeze om 17h40. Voor die tijd afscheid genomen van me ouders, Lianne, Jeremy en Wesley! Dit was niet bepaald makkelijk en heb we een traantje gehad! Na een versnelde vlucht aangekomen om ongeveer 20h00 op luchthaven Palermo en vervolgens op onze koffers gewacht ( nog geen 5 minuten), bus gepakt naar het trein station en daar een taxi naar de Piazza Ballaro waar we opgehaald zouden worden door onze stagebegeleidster Rosita. Vervolgens gekeken wie welk appartement zou krijgen en een keuze gemaakt. In ons appartement alles een beetje op plek gezet en met zijn vieren wat gaan eten en wat boodschapjes gedaan voor de eerste avond.
Het ziet er allemaal netjes uit in het appartement, en je kan wel merken dat we in een arme wijk zitten. Veel geluid, tot diep in de nacht.

Woensdag:
Vroeg wakker na een slechte nacht door de kou, geen dekens ofzo dus alleen een laken waar we onder lagen! brrrr...
Toen ik had gedoucht wou Youan douchen, maar t bleek dat zij koud water had en dat we dus een boiler hebben -,-'' erg fijn haha!
Youandi en ik zijn daarna met zijn tweeën over de markt gelopen en hebben wat boodschappen gedaan!
Daarna zijn we wat gaan rondlopen en kwamen we uit bij de haven van Palermo en bij de zee. Wat was dit mooi en heerlijk om te zien, zonnetje dat schijnt, mooi weer en de zee.. Hierna na een grote supermarkt geweest en daar nog wat boodschappen gedaan. En dan zie je het al voor je.... twee meiden, met drie zware tassen, lopend door Palermo en de weg niet kunnen vinden haha! Dus zijn we na een half uur lopen ofzo maar met paard en wagen verder gegaan en bleek dat we er bijna waren haha! Totaal ongeveer 5km gelopen!
Toen we terug in ons appartement waren hebben we alles opgeruimd en zijn we bij Rolf en Frederieke gaan chillen.
's Avonds met zijn vieren pizza wezen eten, lekker een met chilli, maar wel erg scherp man!
Na die tijd nog even in het andere appartement gezeten voor de wifi en toen lekker naar bed gegaan.

Donderdag:
Vannacht wel goed geslapen gelukkig, we hebben 2 dekens over elkaar, een slaapzak en een dekbed, allebei warm gekleed in bed met een dikke trui haha! Daarna even fruit gehaald op de markt, die voor onze deur staat (ideaal). Daarna alles thuis neergelegd en zijn weer gaan wandelen. Hele mooie dingen gezien vanmiddag en toen dacht ik bij mezelf: ik ga me hier wel vermaken 5 maand!
Om 15h30 hadden we kennismaking op onze stage, en wat zag dit er gaaf en leuk uit! Lieve kindjes en heb er echt zin in! u wachten tot er iemand voor de kachel komt, maar tot die tijd dit schrijven, appen en skypen!
Straks maar een keer eten koken: speklap en sla!!:D
Vanavond maar eens kijken wat we gaan doen.

Tot de volgende keer mensen!
liefs.x en Ciaoo.....

• 09 Januari 2014 - 18:36

Wesley:

klinkt supper gezelig meid geniet er van

• 09 Januari 2014 - 19:03

Annet Teeuwen:

Mandy!
    Wat een goed begin van je stage en schrijf je leuk. Ben benieuwd hoe je eerste stagedag zal zijn.
    X

• 09 Januari 2014 - 19:56

Ton En Nelly:

Ha Mandy, Fijn dat je goed bent aangekomen. Wat een leuke foto's en een leuk verslag. Ben benieuwd hoe het op je stage gaat. Wat een mop met die boiler, dat hebben wij ook eens meegemaakt. Ton had een koude douche. Bleek dat we een half uur moesten wachten voordat de volgende kon douchen. Groeten van ons.

• 10 Januari 2014 - 06:59

Ingrid:

wat leuk om te lezen.....have fun! xx